Warsztaty

Międzynarodowe Warsztaty Tańca
Taniec brzucha, pop arabski, latin jazz, salsa, taniec indyjski, disco, street dance i wiele innych tańców możesz poznać na Międzynarodowych Warsztatach Tańca.
W trakcie Międzynarodowych Warsztatów Tańca będziesz mógł nauczyć się danego tańca od podstaw lub doszkolić swoje umiejętności. Zajęcia przeznaczone są bowiem zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych.

Taniec brzucha - taniec wschodni czyli "alraks alszarki" bazuje na ruchach bioder i brzucha. Jest tajemnicą kobiet, ich językiem bez słów. To pewnie dlatego wzbudza tyle emocji. Prowadzą: Elwira Janitzki, Jasmin Mazloum, Shady Yehia El Said

Modern Jazz to technika syntezująca podstawowe zasady modern z charakterystyczną dla tańca jazzowego izolacją, czyli wykonywaniem niezależnych ruchów poszczególnych części ciała. Prowadzi: Grzegorz Pańtak

Broadway Jazz to forma wyrosła ze swobody i improwizacji jaką przyniosła na początku wieku XX muzyka jazzowa, nieodłącznie kojarzy się z musicalem. Prowadzi : Grzegorz Pańtak

Latin Hip-Hop - niezwykłe i zaskakujące połączenie tańców latynoamerykańskich z tańcem pop-jazzowym. Prowadzi: Alessann Wat

Latin Jazz - Zajęcia łączą w sobie elementy modern jazzu, funky, tańców latynoskich, z domieszką hip hopu. Prowadzi: Alessann Wat



Tribal - to stosunkowo młody styl oparty na tańcu orientalnym, łączy elementy flamenco i tańca hinduskiego. Światowy folklor starych kultur szczególnie azjatyckich i północnoafrykańskich jest źródłem inspiracji dla tancerek. Prowadzi: Patricka Zarnovican

Samba Brasil to taniec bardzo szybki, wymagający dość dużego wysiłku, pomoże nam w miły sposób spalić sporo kalorii, wzmocnić uda i mięśnie brzucha, ale przede wszystkim wyzwoli pozytywną energię. Prowadzą: Adriana Goulart i Andre Mafra

Salsa to gorący latynoski taniec, a także określenie dużej grupy rytmów latynoskich. Na zajęciach nabierzecie Państwo umiejętności, które pozwolą wam przetańczyć cały wieczór na latynoskiej fieście i w każdej salosotece na świecie. Prowadzi: Marcin Karpiński

Taniec towarzyski latynoamerykański - samba, rumba, mambo, cza-cza, jive. Prowadzi: Magda Łysakowska Disco - na zajęciach poznamy aktualnie tańczone tańce dyskotekowe m.in. disco- samba, disco - fox, a także tańce- ciekawostki jak twist, rumba square, hustle czy Lindy hoop. Prowadzi: Magda Łysakowska

Body Conditioning to ćwiczenia pomocne dla tancerzy na każdym poziomie zaawansowania. Przez wykonywanie określonych ćwiczeń uelastyczniających i wzmacniających poszczególne grupy mięśni poprawia się ogólna sprawność fizyczna i wytrzymałość ciała, eliminujące skłonności do urazów i kontuzji. Prowadzi: Iwona Olszowska

Kontakt improwizacja - powstała we wczesnych latach 70-tych w Stanach Zjednoczonych. Jest to improwizowany duet, forma tańca opierająca się na utrzymywaniu punktu kontaktu dwóch ciał i dzielenie ciężaru w trakcie ruchu. Kontakt Improwizacja odwołuje się do spontaniczności w życiu, potocznie zwanej "płynięciem z prądem rzeki. Prowadzi: Iwona Olszowska

Taniec indyjski wywodzi się z południowego stanu Indii, Kerali. Zajęcia Kalari opierają się na ćwiczeniach ciała, nierozerwalnie związanych z oddechem i nauką używania balansu, tak aby ruch ciała przypominał "ruch fali morskiej". Prowadzi: Magda Niernsee

Pop Indyjski - dłonie tancerki opowiadają miłosne historie, oko podkreśla każdy gest, głowa porusza się do rytmu muzyki, biodra wykonują płynne albo dynamiczne ruchy, pełne wdzięku. A całości dopełnia wiele mówiący uśmiech... Prowadzi: Magda Niernsee

Elektric Boogie - jest to jeden z elementów Breakdeance'a, także z pewnością jeden z najciekawszych styli tańca współczesnego. Prawdziwe electro boogie wymyślono w Los Angeles, w latach 70. Około 1980 roku powstała pierwsza muzyka elektro, ze swoimi krótkimi, urywanymi dźwiękami, mocnym rytmem i agresywnymi scratch'ami, szybko stała się właściwym podkładem dla tego niezwykłego tańca. Prowadzi: Paweł Zając

Taniec izraelski tańczony jest przede wszystkim w kręgu, co daje możliwość odkrywania radości płynącej z tańca i przekazywanie jej innym. Prowadzi: Małgorzata Rzempołuch

Hip-Hop to technika otwarta, związana stylistycznie ze street dance, asymiluje klasyczne techniki hip hopowe tj. locking, popping, funk. Upowszechnieniu tej techniki sprzyjały realizacje teledysków i koncerty wykonawców z kręgu muzyki hip - hop, soul, R N B, pop. Prowadzi: Anna Jujka

Szkoła Tańca Riviera
http://www.taniec.net



XII Międzynarodowa Konferencja Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej

Reggie Wilson
Reggie Wilson (Dyrektor Artystyczny i performer) założył swój zespół "Reggie Wilson/Fist and Heel Performance Group" w 1989 roku. W swojej pracy sięga do języka bluesa, kultury niewolników i spiritual w Ameryce. Łączy je z elementami postmodernistycznymi i jego własnym osobistym stylem ruchu tworząc, to co sam czasami nazywa "... ost - African/Neo-Hoodoo dances". Twórczość Wilsona była prezentowana na forum międzynarodowym, m. in. Linkfest and Festival e'Nkundleni w Zimbabwe, Queen's Hall w Trinidad Tobago, Festival Kaay Fecc w Senegalu, brał także udział w wydarzeniach artystycznych w USA, włączając Danspace Project, Dance Theater Workshop, Lincoln Center Out - of - Doors, Wave Hill, Judson Church, Jacob's Pillow Dance Festival, Joe's Pub at the Public Theater, The Yard (Chillmark, MA), Contemporary Arts Center (New Orleans), Dance Umbrella (Austin, TX), Swarthmore College (PA) DancePlace (DC), Sushi (San Diego, CA), Grand Performances (Los Angeles, CA) and Summerstage (NYC). Wilson często podróżuje do delty Mississippi badając świeckie i religijne aspekty życia, na wyspy Trinidad i Tobago, gdzie w kręgu jego zainteresowań znajdują się baptyści Spiritual i Szangoiści, oraz do Zimbabwe, Botswany, Mozambiku, Południowej Afryki, Ghany, Kamerunu, Senegalu, Mali i Czadu pracując zarówno z grupami tancerzy, jak i różnymi wspólnotami religijnymi. Wilson ukończył New York University/Tish School of Arts. Wykłada i prowadzi warsztaty w ramach projektów społecznych na obszarze Stanów Zjednoczonych, Afryki, Europy i Karaibów. Wspierany jest przez National Endowment for the Arts, The Rockefeller Foundation, National Performance Network's Creation Fund, Jerome Foundation, Altria Corporate Services, The National Dance Project of the New England Foundation for the Arts, the Lila Wallace/ Reader's Digest Fund, Art.'s International, The Harkness Foundations oraz the Bossak/ Heilbron Charitable Foundation. Jest laureatem nagrody Minnesota Dance Alliance's McKnight National Fellow (2000-2001), BESSIE New York Dance and Performance za spektakl "The Tie-tongued Goat and The Lightning Bug Who Tried to Put Her Foot Down!" oraz 2002 Guggenheim Fellow. Od 1993 Wilson jest autorem i reżyserem artystycznym projektu "Black Burlesque (revisited)" przygotowanego z grupą Fist&Heel Performance Group (Brooklyn), Black Umfolosi (Zimbabwe) oraz Noble Douglas Dance Company (Trindad i Tobago). "Black Burlesque (revisited)" miała premierę w październiku 2003 w Dance Theatre Workshop, New York.

Opis zajęć
Zajęcia mają na celu zgłębienie różnych aspektów przestrzeni, czasu i ruchu, szukając odpowiednich słów dla wyrażenia idei, obrazów i koncepcji związanych z tańcem. Warsztaty obejmować będą ćwiczenia nad strukturą i improwizacją, jak również eksperymenty z wykorzystaniem różnych form tańca i ruchu dla stworzenia nowych jakości.

Jolanta Kremer
Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie uczyła się w klasie śpiewu prof. S. Marciniak-Gowarzewskiej. Zadebiutowała rolą Wiktorii w operetce P. Ábraháma Wiktoria i jej huzar w 1993 roku w Operetce Śląskiej w Gliwicach. Jeszcze jako studentka brała udział w kursach wokalnych, gdzie miała okazję kształcić głos pod kierunkiem E. Podleś i prof. J. Marchwińskiego. Uczestniczyła też w kursie mistrzowskim prof. A. Orlowitza w Weimarze. W swoim repertuarze ma takie role jak: Eurydyka w Orfeuszu i Eurydyce C. W. Glucka, Królowa nocy w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, Franzi w Wiedeńskiej krwi J. Straussa, Julia w Panu de Pourceaugnac Moliera, Eliza w My Fair Lady F. Loewego, Hanna Glawari w Wesołej wdówce F. Lehára, Tatiana w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, Bess w Porgy and Bess G. Gershwina, Ado Annie w Oklahomie! R. Rodgersa. Uczestniczyła w festiwalach muzycznych im. J. Kiepury w Krynicy i im. K. Jamróz w Busku Zdroju. W repertuarze ma również dzieła oratoryjne Bacha, Haendla i Mozarta. Jej ostatnie role to Vi Moor w europejskiej prapremierze musicalu Footloose-wrzuć luz! T. Snowa, Hrabina Zedlau w Wiedeńskiej krwi i Rozalindę w Zemście nietoperza J. Straussa, Dolly w Hello, Dolly! J. Hermana oraz Diana w farsie Dajcie mi tenora! K. Ludwiga. Laureatka Nagrody Artystycznej Dyrektora GTM za sezon 2002/2003 oraz Nagrody Prezydenta Miasta Gliwice w dziedzinie kultury za rok 2003.

Isanghri-seva - Izabela Drążewska - taniec: indyjski odissi, orientalny brzucha
Isanghri-seva - Izabela Drążewska tancerka klasycznego indyjskiego tańca odissi, bollywood i tańca orientalnego brzucha . Pokazy, lekcje regularne i warsztaty tańca.
Szczecin tel. 608 405 485